The Society of
Construction Law Poland

Member of the International Society of Construction Law community.

POLITYKA PRYWATNOŚCI STOWARZYSZENIA SOCIETY OF CONSTRUCTION LAW POLAND

  1. Postanowienia ogólne
    1. Szanujemy prywatność każdej osoby odwiedzającej witrynę internetową serwisu SCL POLAND – Society of Construction Law Poland oraz zapewniamy bezpieczeństwo danych w każdym momencie korzystania ze wszystkich naszych stron internetowych. W tym dokumencie określone zostały zasady zbierania, przetwarzania oraz wykorzystywania danych osobowych, jak również informacje o wykorzystywanych w serwisie plikach cookie i innych podobnych funkcjach.
    2. Niniejsza Polityka Prywatności opisuje kwestie ochrony danych osobowych w rozumieniu definicji zawartej w art. 4 pkt. 1) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej: RODO).
    3. Dane osobowe są to informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym imię i nazwisko, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innej podobnej technologii) związane z korzystaniem z serwisu SCL POLAND – Society of Construction Law Poland
    4. Działania Stowarzyszenia podlegają przepisom prawa, które obowiązują w zakresie ochrony danych osobowych, w szczególności przepisom RODO oraz ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (tj. z dnia 30 sierpnia 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781)).
  2. Administrator danych osobowych
    1. Na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: „RODO”) informujemy, że Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest STOWARZYSZENIE SOCIETY OF CONSTRUCTION LAW POLAND z siedzibą we Wrocławiu (50-106) przy ul. Rynek 7, wpisaną do krajowego rejestru sądowego – rejestr stowarzyszeń – prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001153917, NIP: 8971949082, (dalej: „Administrator”).
    2. W razie pytań i wątpliwości ws. sposobu i zasad przetwarzania danych osobowych, a także w celu realizacji Pani/Pana uprawnień prosimy o kontakt z Administratorem na adres e-mail [email protected] lub kontakt pisemny na adres STOWARZYSZENIA SOCIETY OF CONSTRUCTION LAW POLAND, Wrocław (50-106), ul. Rynek 7.
    3. Administrator nie wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, gdyż jego główna działalność nie polega na operacjach przetwarzania, które ze względu na swój charakter, zakres lub cele wymagają regularnego i systematycznego monitorowania osób, których dane dotyczą, na dużą skalę, ani też nie polega na przetwarzaniu na dużą skalę szczególnych kategorii danych osobowych.
  3. Dane osobowe
    1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane przez Administratora obejmują przede wszystkim imię i nazwisko, adres e-mail, telefon, a także dane dostarczane przez przeglądarkę lub urządzenie, z którego następuje połączenie z siecią Internet i serwisem Administratora. Informacje te mogą dotyczyć adresu IP połączenia z siecią Internet, typu przeglądarki WWW, typu systemu operacyjnego.
    2. Pana/Pani dane osobowe mogą być pozyskane przez Administratora bezpośrednio od Pana/Pani na podstawie zgłoszenia członkostwa, zawartej z Administratorem umowy, w trakcie wizyty w siedzibie Stowarzyszenia, podczas uczestnictwa w konferencjach, szkoleniach oraz innych eventach, za pośrednictwem formularzy zamieszczonych na stronie internetowej, telefonicznie, pisemnie, mailowo, a także mogą być pozyskane ze źródeł powszechnie dostępnych (jak np. CRIDG, KRS).
    3. Administrator przetwarza dane swoich członków oraz osób, które korzystają lub potencjalnie mogą korzystać z usług Administratora.
  4. Cel, podstawa i okres przetwarzania danych osobowych
    1. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane:
      • w celach kontaktowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) przejawiającego się w odpowiedzi na zadane w formularzu kontaktowym pytanie lub wykonaniu usługi – do czasu zakończenia kontaktu, o ile nie zachodzi inna podstawa przetwarzania danych,
      • w celach marketingowych w przypadku udzielenia zgody na przesyłanie informacji marketingowych drogą elektroniczną lub na kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty – do czasu wycofania przez Pana/Panią zgody bądź zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych;
      • w zakresie celów analitycznych i statystycznych – do czasu zgłoszenia przez Pana/Panią sprzeciwu;
      • w zakresie wypełnienia przez Administratora obowiązków wynikających z RODO takich jak: realizowanie praw osób, których dane dotyczą, zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych, przeprowadzanie oceny skutków dla ochrony danych osobowych – przez okres niezbędny do ich wypełnienia, wskazany w przepisach prawa.
      • w zakresie realizacji obowiązków związanych z członkostwem w Stowarzyszeniu, w tym prowadzenia ewidencji członków, obsługi organów statutowych Stowarzyszenia, na podstawie wykonania obowiązków wynikających ze statutu Stowarzyszenia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz na podstawie wyrażonych przez członków zgód na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – przez okres członkostwa w Stowarzyszeniu, a po jego ustaniu do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń,
      • w celu związanym z zawieraniem i realizacją umów, w tym obsługi zapytań ofertowych oraz wykonania umów zawartych przez Stowarzyszenie, na podstawie niezbędności do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) przejawiającego się dążeniem Administratora do należytej realizacji zobowiązań umownych oraz zapewnienia prawidłowej obsługi kontrahentów, partnerów i członków Stowarzyszenia, w tym terminowej i rzetelnej realizacji usług, odpowiadania na zapytania ofertowe, monitorowania wykonania umów oraz ochrony interesów Stowarzyszenia – przez okres obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy,
      • w celach związanych z prowadzeniem spraw rejestrowych i sądowych, w tym realizacji obowiązków wobec KRS i innych organów, na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – przez okres wymagany przepisami prawa,
      • w zakresie współpracy z biegłymi w przypadku przygotowywania opinii prawnych, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), przejawiającego się dążeniem Administratora do rzetelnej realizacji działań statutowych i projektów badawczych, mających na celu poprawę jakości procesu budowlanego i rozstrzygania sporów z nim związanych – przez okres niezbędny do realizacji zlecenia oraz ewentualnej dalszej współpracy i rozliczenia lub dochodzenia roszczeń,
      • w celu inicjowania badań, prowadzenia studiów, grup roboczych, pozyskiwania informacji i publikowania wyników z zakresu prawa i technologii budowlanej, na podstawie wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit e RODO) – przez okres wymagany przepisami prawa,
      • w celu nawiązywania współpracy i wymiany informacji w zakresie utrzymywania kontaktów i relacji z krajowymi oraz zagranicznymi organizacjami o podobnym profilu działalności, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) przejawiającego się dążeniem Administratora do budowania sieci współpracy, wymiany wiedzy, doświadczeń i wyników badań, a także do wspierania inicjatyw mających na celu rozwój dobrych praktyk w zakresie prawa budowlanego,
      • w celu realizowania działalności statutowej poprzez promowanie edukacji, badań i dobrych praktyk w zakresie procesu budowlanego, w tym dotyczących realizacji umów i stosowania przepisów prawa budowlanego, a także aktywizacja środowisk zawodowych, naukowych, projektowych i politycznych na rzecz poprawy jakości procesu budowlanego i rozstrzygania sporów z nim związanych, , na podstawie wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit e RODO), przez okres wymagany przepisami prawa.
    2. Podanie danych osobowych w związku z chęcią członkostwa w Stowarzyszeniu jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji procesu przyjęcia w poczet członków oraz wykonywania praw i obowiązków wynikających ze statutu Stowarzyszenia. Niepodanie danych skutkuje brakiem możliwości rozpatrzenia wniosku członkowskiego i tym samym brakiem możliwości uzyskania statusu członka Stowarzyszenia. Podanie danych w pozostałych celach (z wyjątkiem wypełnienia obowiązku prawnego) jest dobrowolne.
  5. Odbiorcy danych
    1. Pana/Pani dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, m.in. dostawcom usług IT, spółkom świadczącym usługi archiwizacyjne, podmiotom świadczącym usługi hostingu, wysyłki wiadomości e-mail przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.
    2. Dane osobowe mogą być przekazywane organom publicznym lub innym podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności sądom, organom nadzorczym, administracyjnym i rejestrowym.
    3. Powierzenie Państwa danych osobowych innym podmiotom następuje zgodnie z przepisami prawa oraz z zachowaniem należytej staranności, przy zastosowaniu właściwych środków technicznych i organizacyjnych.
  6. Zabezpieczenia
    1. Administrator wdrożył odpowiednie, zgodne z wymogami prawa środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
    2. Wszelkie dane osobowe pozyskiwane za pomocą serwisu SCL POLAND – Society of Construction Law Poland przetwarzane są zgodnie z właściwymi przepisami krajowymi oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”).
  7. Prawa osób, których dane dotyczą
    1. Administrator informuje, że przysługuje Panu/Pani prawo:
      • wycofania zgody przetwarzania danych (w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest zgoda); wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; zgodę można wycofać w każdym momencie (art. 7 ust. 3 RODO);
      • dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO);
      • żądania sprostowania danych (art. 16 RODO);
      • usunięcia danych osobowych, tj. „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO);
      • ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO);
      • przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (art. 20 RODO);
      • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu) (art. 21 RODO).
      • wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (https://uodo.gov.pl/pl)
  8. Przekazywanie danych do państw trzecich, profilowanie, przetwarzanie zautomatyzowane
    1. Z pomocą podmiotów wspomagających jego działalność w zakresie usług promocyjnych, marketingowych oraz analitycznych, Administrator może przekazać wybrane dane osobowe do innych państw trzecich, tj. krajów znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Jednakże wyłącznie do państw trzecich lub podmiotów, w stosunku do których, decyzją Komisji Europejskiej, stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych.
    2. Administrator nie zamierza dokonywać profilowania lub zautomatyzowanego przetwarzania Państwa danych osobowych obejmujących: imię i nazwisko, adres e-mail, numeru telefonu, czy też inne dane kontaktowe
    3. Administrator może jednak wykorzystywać zapisane w Państwa urządzeniach pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka, w celach analitycznych i statystycznych – zgodnie z poniższymi informacjami oraz Google Analitycs, Facebook Pixel i in.
  9. Information about cookies
    1. Strona internetowa Administratora wykorzystuje pliki cookie (ciasteczka). Są to niewielkie informacje które są zapisywane na urządzeniu końcowym (np. laptopie, telefonie) Użytkownika podczas przeglądania przez niego stron internetowych Administratora. Strony internetowe Administratora mogą korzystać także z innych narzędzi o podobnych do plików cookie funkcjach (np. piksele, sygnalizatory, tagi).
    2. dministrator może wykorzystywać zapisane w Państwa urządzeniach pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka, w celach analitycznych i statystycznych. Rodzaje stosowanych cookies:
      • iezbędne pliki cookie, które umożliwiają m.in. poprawne wyświetlenie i prawidłowe funkcjonowanie serwisu oraz zapewniają bezpieczeństwo korzystania z serwisu.
      • opcjonalne pliki cookie (Marketing, Pomiar, Inne), które umożliwiają m.in. personalizowanie reklam, udostępnianie treści dostosowanych do preferencji Użytkownika w serwisie oraz na innych stronach, integrację treści, badanie ruchu w serwisie, tworzenie pomiarów i statystyk, rozwój i ulepszenie usług w oparciu o interakcje Użytkownika. Na stosownie opcjonalnych plików cookie Użytkownik może wyrazić zgodę.
    3. Pliki cookie wykorzystywane w serwisie dzielą się na:
      • stałe pliki cookie – przechowywane w urządzeniu końcowym do czasu, aż Użytkownik samodzielnie je usunie lub gdy minie czas określony w parametrach danego pliku cookie;
      • sesyjne (czasowe) pliki cookie – przechowywane w urządzeniu końcowym do czasu wyłączenia oprogramowania lub zakończenia sesji przeglądarki (do momentu jej zamknięcia).
    4. W zależności od tego, kto korzysta z plików cookie wyróżnia się:
      • własne pliki cookie – są to pliki cookie, które umieszcza Administrator i do których dostęp ma wyłącznie Administrator;
      • pliki cookie dostawców zewnętrznych (takich jak np. Google Ireland Ltd, Consentmanager AB, LiveChat, Inc., Meta Platforms Ireland Limited)
    5. Użytkownicy mogą zarządzać preferencjami związanymi z plikami cookie bezpośrednio w ustawieniach własnego urządzenia końcowego. W zakresie wyrażonych zgód, Użytkownicy mają możliwość ich cofnięcia za pomocą widgetu „Ustawienia dotyczące ochrony danych”.
    6. Dodatkowo, za pośrednictwem przeglądarki internetowej, Użytkownicy mogą w szczególności zezwolić na wszystkie pliki cookie, wyłączyć instalowanie plików cookie, usunąć pliki cookie, lub zablokować pliki cookie. Wyłączenie, usunięcie lub blokowanie plików cookie może negatywnie wpłynąć na jakość korzystania z serwisu.
  10. Logi serwera
    1. Informacje o niektórych aktywnościach i zachowaniach Użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania portalem.
    2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
      • czas nadejścia zapytania;
      • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do portalu nastąpiło przez odnośnik;
      • informacje o przeglądarce użytkownika;
      • informacje o adresie IP.
    3. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
  11. Zasady zmiany i aktualizacji

Stosownie do potrzeb i obowiązujących nas zasad ochrony prywatności możemy w dowolnym momencie zmieniać, uzupełniać i dostosowywać Politykę Prywatności. O wszelkich zmianach będziemy informować poprzez zamieszczenie odpowiednich informacji na stronach WWW, a w przypadku istotnych zmian dodatkowo możemy także wysłać odrębne powiadomienia na wskazany adres e-mail.

SOCIETY OF CONSTRUCTION LAW POLAND

Want to stay up to date with the Association's activities? Sign up for our Newsletter!

logo długie jasne dociete

Design and implementation of the website

SCL Launch Event

We cordially invite you to the first meeting of the Association, which will take place on October 8, 2025 at the Bristol Hotel in Warsaw.